شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - آنوو L60
نیو قلب تسلا را هدف گرفته است

نیو که یک استارتاپ مصمم و جسور چینی در حوزه خودروهای الکتریکی است، به این نتیجه رسیده که به یک برند زیرمجموعه جدید با محصولات ارزان و قابل دسترس برای عموم نیاز دارد. اولین مدل معرفی شده توسط این برند یک کراس‌اوور الکتریکی با نام Onvo L60 است که ممکن است باعث نگرانی تسلا شود. قیمت این مدل که امروز رونمایی شد به طور قابل توجهی کمتر از تسلا مدل Y خواهد بود و همچنین از نظر بهینه‌سازی و مصرف متوسط انرژی هم کارآمدتر از محصول تسلا خواهد بود.


بررسی قیمت و ویژگی های Onvo L60

پیش‌سفارش‌ها برای مدل Onvo L60 از همین امروز آغاز شده و گفته می‌شود که اولین دستگاه‌ها در فصل سوم امسال به دست صاحبان جدید خود خواهند رسید. قیمت خوودرو از ۲۱۹ هزار و ۹۰۰ یوآن (تقریبا برابر با ۳۰ هزار و ۵۰۰ دلار) شروع می‌شود. در مقابل، ارزان‌ترین نسخه تسلا مدل Y که در چین عرضه می‌شود، قیمت پایه‌ای برابر با ۲۴۹ هزار و ۹۰۰ یوآن (تقریبا برابر با ۳۴ هزار و ۶۰۰ دلار) دارد. در واقع ارزان‌ترین محصول تسلا در چین ۱۲ درصد گران‌تر از یک دستگاه L60 تمام می‌شود. این اختلاف می‌تواند برای تسلا مشکل‌ساز باشد.

علاوه بر اختلاف بیش از ۴ هزار دلار در قیمت، برند آنوو همچنین ادعا می‌کند که L60 فقط ۱۲.۱ کیلووات ساعت انرژی در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف می‌کند. این در حالی است که تسلا در همین مسافت، نیازمند حداقل ۱۲.۵ کیلووات ساعت انرژی است.

بخشی از این مصرف سوخت بهینه به لطف ضریب درگ قابل توجه L60 با میزان ۰.۲۲۹ است. گفتنی است که ضریب درگ تسلا مدل Y فقط کمی بیشتر است و به ۰.۲۳ می‌رسد. با در نظر داشتن این آمار، آنوو اعلام کرده که نسخه موسوم به Long Range کراس‌اوور L60 می‌تواند در چرخه CLTC، مسافتی بیش از هزار کیلومتر را طی کند. اگرچه عدد رسمی هنوز منتشر نشده اما به نظر می‌رسد که در این زمینه تسلا بتواند همچنان پیشتاز باشد. بهترین محصول تسلا در این زمینه می‌تواند در چرخه CLTC تا ۱۱۰۷ کیلومتر برود.

البته این موضوع را هم باید در نظر داشت که هنگامی که باتری خودرو تخلیه می‌شود، رانندگان محصولات آنوو و نیو می‌توانند در کمتر از سه دقیقه دوباره به جاده برگردند. چرا؟ چون خودروهای Onvo از فناوری تعویض باتری با برند نیو بهره می‌برند. حتی اگر راننده نخواهد باتری خودرو را تعویض کند و به دنبال شارژ آن باشد، می‌تواند به لطف سازه ۹۰۰ وولتی L60، این کار را به شکلی سریع انجام دهد.

نسخه استاندارد آنوو L60 قادر خواهد بود تا ۵۵۵ کیلومتر با هر بار شارژ را طی کند و نسخه Long Range نیز می‌تواند با یک باتری با شارژ کامل، مسافتی برابر با ۷۳۰ کیلومتر را بپیماید.



آنوو فعلا جزییات رسمی مربوط به فضای داخلی و اتاقک L60 را به اشتراک نگذاشته اما طبق اطلاعات منتشرشده توسط برخی رسانه‌های چینی، خودرو دارای یک صفحه نمایش بزرگ تبلت‌مانند برای سیستم اطلاع‌رسانی و سرگرمی و سیستم هدآپ دیسپلی (HUD) برای راننده است. همچنین، سامانه‌های کمک‌رسان پیشرفته رانندگی نیز توسط نیو تامین خواهد شد.آنوو مدعی شده که کابین خودرو دارای «طراحی ذخیره‌سازی مبتکرانه‌ای» خواهد بود که اجازه می‌دهد «هر سرنشین بتواند چمدان خود را همراه داشته باشد.» فعلا مشخص نیست منظور آنوو از این طراحی دقیقا چیست و کارکرد عملی آن در خودرو چطور می‌تواند باشد.

آنوو قصد دارد پس از عرضه مدل L60 در چین، آن را برای صادرات و حضور در بازارهای مختلف از جمله اروپا آماده کند. از اواخر سال ۲۰۲۴ به عنوان زمان احتمالی عرضه بین‌المللی خودرو یاد شده است.

نظر دهید


در همین زمینه