شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - رم ۱۵۰۰ RHO ۲۰۲۵
با پیشرانه ۶ سیلندر ۵۴۰ اسب بخاری

رم ۱۵۰۰ TRX یک غول عصر مدرن بود که قدرت سرسام‌آور را قابلیت‌های به‌روز و ویژگی‌های تحسین‌برانگیز ترکیب می‌کرد. این مدل یک محصول باشکوه و افسانه‌ای است که توانست از همان اولین روز معرفی و عرضه، علاقه‌مندان و مشتریان خاص دنیای خودرو را به خود جذب کند. البته الان دوران جدیدی روی کار آمده و متاسفانه زمان استفاده از پیشرانه‌های Hemi به پایان رسیده است. با این حال، عضو جدید خانواده یعنی رم ۱۵۰۰ RHO توانسته ذات و روح نسخه TRX را احیا کند.


بررسی ابعاد طراحی رم ۱۵۰۰ RHO

رم ۱۵۰۰ RHO به عنوان «تواناترین پیکاپ سبک‌وزن بازار» توصیف شده و بخشی از عملکرد تحسین‌برانگیز خود را مدیون افزایش ۲۰۳ میلی‌متری عرض نسبت به نسخه استاندارد است. اضافه شدن فندرهای عریض‌تر نیز با هدف ادغام با همین افزایش ابعاد صورت گرفته است. آن‌ها توسط جلوپنجره بزرگ‌تر و بهبودیافته با طراحی جدید به هم وصل می‌شوند و نشان مخصوص رم نیز روی آن قرار دارد.

البته شاید چشم‌نوازترین عنصر طراحی خودرو در جلو کاپوت آن باشد که از یک اسکوپ جذاب با چراغ‌های LED ادغام‌شده بهره می‌برد. طراحان رم گلگیرهای مخصوص تراک فولادی را هم به این نسخه اضافه کرده‌اند.

تغییرات طراحی در عقب خودرو هم ادامه یافته و اکنون شاهد ادغام چراغ‌های مارکر بین تخته و گلگیر عقب هستیم. با هدف مدیریت سخت‌ترین شرایط جاده‌ای، این نسخه سوار بر چرخ‌های ۱۸ اینچی است که خود دور تایرهای ۳۵ اینچی پوشانده شده‌اند.


بررسی فضای داخلی و فناوری های رم ۱۵۰۰ RHO

فضای داخلی رم ۱۵۰۰ RHO تقریبا عین نسخه استاندارد است. البته که RHO از مزایایی مثل شیفتر نصب‌شده روی کنسول و دکمه‌های چندکاربردی نیز بهره می‌برد. این مدل همچنین مجهز به شیفترهای اسپرت آلومینیومی است و نشان RHO در بخش‌های مختلف کابین آن دیده می‌شود.

علاوه بر تغییرات جزئی ظاهری، از یک صفحه ۱۲.۳ اینچی برای پنل ابزار دیجیتالی رم ۱۵۰۰ RHO استفاده شده و در کنار آن، نمایشگر مرکزی ۱۲ اینچی سیستم اطلاع‌رسانی و سرگرمی نیز دیده می‌شود. صندلی چرمی برقی با ۱۲ جهت پیش‌فرض در جلو منقش به لوگوهای RHO و سیستم صوتی با ۱۰ بلندگو سایر ویژگی‌های کابین خودرو را تشکیل می‌دهند.

اگرچه تمرکز و اولویت اصلی در حین ساخت رم ۱۵۰۰ RHO روی عملکرد و قدرت فنی آن بوده،‌ اما این موضوع به معنای این نیست که ایمنی و تجهیزات رفاهی خودرو قربانی یا فراموش شده‌اند. این نسخه از کروز کنترل تطبیق‌پذیر، سیستم تشخیص نقاط کور و سیستم تشخیص برخورد از جلو و سامانه کمکی ParkSense بهره می‌برد.

مشتریانی که به دنبال تجهیزات لوکس‌تر و بهتر هستند می‌توانند از گزینه RHO Equipment Group استفاده کنند که برف پاک‌کن‌های مجهز به سنسور باران، صفحه بزرگ‌تر ۱۴.۵ اینچی و صندلی‌های مجهز به سیستم گرمایشی و سرمایشی را اضافه می‌کند. صندلی‌های جلو نیز مجهز به ماساژور مخصوص هستند. سایر ویژگی‌های این نسخهشامل تریم فیبر کربنی، آیینه عقب دیجییتالی، شارژر دوقلوی بدون سیم و سیستم صوتی مرغوب با ۱۹ بلندگو می‌شود.

 

 

مشخصات فنی و عملکرد رم ۱۵۰۰ RHO

قدرت رم ۱۵۰۰ RHO توسط یک پیشرانه ۳ لیتری ۶ سیلندر توین‌توربو تامین می‌شود. این پیشرانه می‌تواند تا ۵۴۰ اسب بخار و گشتاور ۷۰۶ نیوتن‌متر تولید کند و به یک جعبه‌دنده ۸ سرعته اتوماتیک وصل است. جعبه‌دنده‌ای که قدرت تولیدشده را به هر چهار چرخ خودرو منتقل می‌کند. به لطف این سیستم، خودرو می‌تواند ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را در فقط ۴.۶ ثانیه طی کند و برای رسیدن به سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت نیز به ۱۱.۷ ثانیه زمان نیاز دارد. حداکثر سرعت خودرو نیز ۱۹۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

ظرفیت بار رم ۱۵۰۰ RHO نیز ۶۸۹ کیلوگرم اعلام شده و توان یدک‌کشی آن هم به ۳۸۰۱ کیلوگرم می‌رسد. چندین حالت رانندگی متنوع نیز وجود دارد که به راننده در شرایط مختلف آب‌وهوایی و جاده‌ای کمک خواهند کرد. این حالت‌ها شامل گزینه‌های اتوماتیک، یدک‌کشی، گل و شن، صخره، برف، اسپرت، باجا و حالت سفارشی می‌شود.

رم ۱۵۰۰ RHO ۲۰۲۵ از فصل سوم سال جاری در نمایندگی‌های رم و با قیمت پایه ۶۹ هزار و ۹۹۵ دلار در دسترس خواهد بود. گفتنی است که علاوه بر برچسب قیمتی، مشتریان خودرو باید مبلغ ۱۹۹۵ دلار را هم بابت ارسال و تحویل آن بپردازند. برای مقایسه با محصول قبلی نیز باید گفت که قیمت یک TRX قدیمی از ۹۶ هزار و ۳۴۰ دلار شروع می‌شد. اصلی‌ترین و بزرگ‌ترین رقیب رم ۱۵۰۰ RHO در بازار نیز فورد F-150 راپتور است که قیمت آن از ۷۸ هزار و ۳۳۰ دلار شروع می‌شود. فرآیند ثبت سفارش و پیش‌فروش خودرو آغاز شده و رم انتظار یک استقبال گرم و دلچسب را از خانواده جدید پیکاپ‌های خود دارد.

نظر دهید