شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - چری تانسوئو ۰۶
مبتنی بر مدل مفهومی سال گذشته

نمایشگاه پکن ۲۰۲۴ که از فردا به صورت رسمی آغاز می‌شود، میزبان مجموعه گسترده‌ای از مدل‌های جدید و البته محصولات غیرمنتظره خواهد بود. یکی از محصولات جدید این رویداد، چری تانسوئو ۰۶ C-DM است که نسخه تولیدی مدل مفهومی TJ-1 C-DM است که خود در نمایشگاه شانگهای سال گذشته به نمایش گذاشته شده بود. تانسوئو در زبان چینی به معنای «کشف» (Discovery) یا «گشت‌وگذار» (Explore) است.

چری تانسوئو ۰۶ C-DM یک خودروی پلاگ‌این هایبریدی است که در حالت تمام‌الکتریکی و بر اساس چرخه CLTC، می‌تواند مسافت ۱۲۰ کیلومتری را طی کند و رنج ترکیبی آن در چرخه WLTC نیز به ۱۳۰۰ کیلومتر می‌رسد. مصرف سوخت متوسط خودرو ۴.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود. این مدل بر اساس نسخه بنزینی تانسوئو ساخته شده و بر خلاف تصاویر جاسوسی قبلی، از جلوپنجره آبشاری و چراغ‌های روشنایی روز که نقش شطرنجی دارند و یادآور پرچم مسابقات رانندگی هستند بهره می‌برد. از نمای جانبی، دستگیره‌های پنهان درب و خط مواج سقف خودنمایی می‌کنند.

 

مبتنی بر مدل مفهومی،‌ گران‌تر از نسخه بنزینی

در کابین چری تانسوئو ۰۶ C-DM یک صفحه ۱۳.۲ اینچی مخصوص سیستم اطلاع‌رسانی و سرگرمی دیده می‌شود. این سیستم به دستیار مجازی مخصوص چری که با فناوری هوش مصنوعی توسعه یافته مجهز است. راننده علاوه بر یک پنل ابزار کوچک‌تر LCD، سیستم هدآپ دیسپلی (HUD) عریض را هم در اختیار خود دارد. سیستم اطلاع‌رسانی و سرگرمی خودرو توسط چیپ قدرتمند Qualcomm Snapdragon 8155 تغذیه می‌شود و سرنشین‌ها به مواردی مثل انجام بازی‌های ویدیویی، تماشای ویدیو و کارائوکی (همخوانی با آهنگ‌ها) دسترسی دارند. صندلی‌های جلو از سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی بهره می‌برند و صندلی راننده به موارد بیشتری مثل ماساژ و حافظه مخصوص جایگاه صندلی مجهز است.

AutomobileFa Chery Tansuo 06 C DM 2

 

در قلب چری تانسوئو ۰۶ C-DM سیستم Kunpeng Super Hybrid C-DM قرار دارد که از یک پیشرانه Acteco ۱.۵ لیتری پربازده TGDI و سیستم هایبریدی مدیریت هوشمند توانایی الکتریکی تشکیل شده است. قدرت خروجی پیشرانه به ۱۱۵ کیلووات (۱۵۴ اسب بخار) و گشتاور ۲۲۰ نیوتن‌متر می‌رسد. جزییات مربوط به قطعات و اجزای الکتریکی پیشرانه هایبریدی هنوز افشا نشده اما خودرو از پنج حالت رانندگی تمام‌الکتریکی، گسترش‌دهنده مسافت قابل پیمایش، رانندگی مستقیم با پیشرانه، اتصال موازی و احیای انرژی بهره می‌برد. انتظار می‌رود که با معرفی رسمی خودرو، اطلاعات بیشتری از این حالت‌ها و شیوه کارکرد دقیق هر کدام از آن‌ها منتشر شود.

 

AutomobileFa Chery Tansuo 06 C DM 1

 

فروش نسخه بنزینی خودرو از آگوست سال گذشته با رنج قیمتی ۱۶ هزار و ۱۵۰ دلار تا ۱۹ هزار و ۳۰۰ دلار آغاز شده و انتظار می‌رفت که معرفی و عرضه نسخه پلاگ‌این هایبریدی آن نیز زودتر آغاز شود. در هر صورت، چری منتظر است که با معرفی رسمی مدل تانسوئو ۰۶ در نمایشگاه پکن، تحویل اولین دستگاه‌ها بعد از این رویداد را آغاز کند. اگرچه برای قیمت رسمی خودرو هم باید تا معرفی کامل آن در نمایشگاه منتظر بمانیم،‌ اما انتظار می‌رود که قیمت این مدل از نسخه بنزینی آن بیشتر باشد.  

نظر دهید


در همین زمینه